מאגר תמונות חינם

מרכיב בלתי נפרד של כל מאמר באינטרנט הוא כמובן תמונות. עם זאת, בבחירת התמונה למאמר חשוב לשים לב לזכויות יוצרים. חיפוש תמונה בגוגל ושימוש בה עלול לעלות לנו בתביעה על הפרת זכויות יוצרים. העובדה שתמונה נמצאת באינטרנט לא מאפשרת שימוש חופשי בה סתם כך. לשם כך קיימים מאגרי תמונות. חלקם בתשלום חודשי, או פר תמונה וחלקם חינמיים. ריכזנו כאן כמה מאגרי תמונות חינם וטיפ לקידום בגוגל שכנראה עוד לא הכרתם. 

 

זכויות יוצרים בשימוש בתמונות חינם

אמנם מאגרי התמונות שמצויינים כאן מאופיינים כמאגרי תמונות חינמיים (לעומת מאגרים כמו ShutterStock שבו התמונות הן בתשלום בלבד), אבל חשוב מאד להבין מה זה אומר בדיוק, על מנת להמנע מתביעות או פגיעה בזכויות יוצרים.

הצעד הראשון הוא להכנס לרשיון בכל אתר, כמו בצילום המסך מטה ולקרוא מה בדיוק התנאים. כדאי לבדוק האם חובה לתת קרדיט או שזו המלצה בלבד (אם כי זה הדבר ההוגן לעשות בכל מקרה).

הדרך הנכונה לתת קרדיט היא תחת התמונה, עם לינק ליוצר.

מה שבטוח, גם אם השימוש בתמונה מותר ללא קרדיט, אסור בשום אופן למכור את התמונות לגורם שלישי או ליצור מאגרי תמונות משלנו באמצעות תמונות אלה, אלא אם מצויין אחרת.

מאגר תמונות חינם

מאגר תמונות חינם לשימוש מסחרי

המאגרים המוכרים והנפוצים ביותר של תמונות סטוק חינמיות הם:

– Pixabay

– Pexels

– Unsplash

 

מאגר תמונות חינם להורדה

ניתן גם להתנסות בשימוש במאגרי תמונות בתשלום כמו ShutterStock, ע"י הרשמה למנוי ניסיון חינם לחודש הראשון, במסגרתו ניתן להוריד עד 10 תמונות. גם כאן כדאי לשים לב לרישיון החל על התמונות.

עוד כמה אתרים הכוללים גם אילוסטרציות שווה להכיר: 

טיפ: השפעה של שימוש במאגרי תמונות על קידום בגוגל

הנה טיפ שלא תשמעו בכל מקום לגבי הקשר בין קידום אתרים לשימוש בתמונות ממאגרי תמונות. האלגוריתם של גוגל מחפש תוכן מקורי כמה שיותר ולא מועתק. אבל, זה נכון לא רק לגבי מלל אלא גם לגבי תמונות. לכן, כדאי להשתמש בתוכן שלכם כמה שיותר בגרפים, תמונות מקוריות שלכם ותמונות המוסיפות תוכן למאמר ולא מהוות קישוט בלבד. ניתן כמובן להשתמש בתמונות סטוק אך במידה.

מאגר תמונות חינם
מאמרים

מאגר תמונות חינם

מרכיב בלתי נפרד של כל מאמר באינטרנט הוא כמובן תמונות. עם זאת, בבחירת התמונה למאמר חשוב לשים לב לזכויות יוצרים. חיפוש תמונה בגוגל ושימוש בה עלול לעלות לנו בתביעה על הפרת זכויות יוצרים. העובדה שתמונה נמצאת באינטרנט לא מאפשרת שימוש חופשי בה סתם כך. לשם כך קיימים מאגרי תמונות. חלקם בתשלום חודשי, או פר תמונה וחלקם חינמיים. ריכזנו כאן כמה מאגרי תמונות חינם וטיפ לקידום בגוגל שכנראה עוד לא הכרתם.

המשך קריאה »