שיפור מהירות אתר - למה האתר שלי איטי?

אחד הפרמטרים שמשפיעים על קידום האתר ובייחוד על ההמרות וההצלחה הכללית של כל אתר הוא המהירות. לפי מחקר שבוצע בגוגל, 53% מהמבקרים באתרים בסלולאר נוטשים אותם במידה ולוקח מעל 3 שניות לטעינה. 

בעזרת מספר כלים חינמיים ופעולות פשוטות ניתן לשפר את המהירות ולהגדיל באופן חד משמעי ומיידי את יחס ההמרה. במאמר זה אפרט את הצעדים שיכולים לסייע בשיפור מהירות אתר האינטרנט שלכם.

בדיקת מהירות אתר אינטרנט

כדי לבדוק את מהירות טעינת האתר ניתן להשתמש במספר כלים:

– המוכר שביניהם: PageSpeed Insights. כלי חינמי שבו פשוט מזינים את כתובת האתר ומקבלים תוצאת מהירות למובייל ולווב והצעות לשיפור.

– כלי מוכר אחר הוא Gtmetrix: הדוח בו מפורט אף יותר, אך חלק מן האפשרויות בו אינן חינמיות.

– עוד כלי מצויין הוא Ubersuggest. הוא חינמי עד כמות פעולות מסויימת ביום ומספק גם מידע על מהירות האתר ושיפורה וכן דרכים מגוונות לשיפור הקידום האורגני והממומן של האתר.

שיפור מהירות אתר וורדפרס

כדאי לציין גם את הבעיה עם אתרי וורדפרס. לפי הערכה, קיימים כ-64 מיליון אתרי וורדפרס בעולם, מספר לא קטן בכלל, בעיקר בגלל נוחות השימוש במערכת ניהול תוכן כזו. אבל מגיע עם זה חסרון גדול מאד – האתרים כבדים בהרבה ונטענים לאט יותר. אמנם הם מכילים פיצ'רים רבים, עיצוב חדשני ובנויים בצורה רספונסיבית, אך ריבוי הקוד שמאפשר את כל זה, גורם להם להיות כבדים.

אם כך, כדאי לקחת בחשבון שלא ניתן להגיע לאותה תוצאה של מהירות עם אתר וורדפרס וככל הנראה גם לא לתוצאה של 100 ב- PageSpeed Insights של גוגל.

האתר שלי איטי - מה ניתן לעשות?

כעת נקח אתר אחר, שלו דירוג מהירות נמוך ב-PageSpeed Insights וננסה להבין מדוע. מדובר באתר ישראלי מוכר.

שיפור מהירות אתר
המהירות בגרסת הדסקטופ של האתר
שיפור מהירות אתר
המהירות בגרסת הדסקטופ של האתר

אפשר לראות כי התוצאה נמוכה למדי.

הדבר הראשון שנוכל לשים לב אליו הוא ה- CLS. מדובר בעצם בפרמטר של היציבות הויזואלית של האתר. כלומר, מהרגע שהאתר מתחיל להטען, כמה שינויים בלתי צפויים ו"קפיצות" מתרחשות בתצוגה. מדובר בפרמטר חשוב, כי תזוזות בלתי צפויות בתצוגה מובילות לתסכול של המשתמש ובסופו של דבר לעזיבתו את האתר.

 

אם נגלול מטה נראה הצעות ספציפיות של הכלי לשיפור האתר. למשל, Properly size images. ניתן לראות כי פרמטר זה משפיע על מהירות האתר באופן קריטי (8.61 שניות), לכן מדובר בבעיה ששווה להשקיע זמן בפתרון שלה. כדאי לשנות את התמונות לגדלים המתאימים למסכים השונים וכמובן להקטין את משקלן.

 

קיימות לא מעט דרכים פשוטות לשפר מהירות של כל אתר וכך להפיק ממנו תועלת רבה יותר באופן משמעותי.

שלחו אלינו את האתר שלכם ונשמח לתת לכם מספר טיפים לשיפור המהירות.

 

עיצוב לוגו לעסק

עיצוב לוגו לעסק – המדריך המלא לוגו הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בזהות של כל עסק. הלוגו הוא מה שיעזור ללקוח פוטנציאלי לזכור ולזהות את

המשך קריאה »
שיפור מהירות אתר
מאמרים

שיפור מהירות אתר

שיפור מהירות אתר – למה האתר שלי איטי? אחד הפרמטרים שמשפיעים על קידום האתר ובייחוד על ההמרות וההצלחה הכללית של כל אתר הוא המהירות. לפי

המשך קריאה »
מאמרים

מחשוב ענן לעסקים

בתור בעלי עסק בשנת 2024, אתם כנראה כבר יודעים כמה מהותי להשתמש בפיתוחים הטכנולוגיים השונים בכדי להקל על לים, על עובדיכם ולייעל את התפקוד הכללי

המשך קריאה »