קידום אתרים

כבר שנים רבות קידום אורגני במנועי החיפוש (בעיקר בגוגל) הוא מקצוע בפני עצמו. מדובר במרכיב הכרחי לקידום של כמעט כל עסק. אבל מה הוא בעצם קידום אתרים? מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לקידום ממומן (PPC) וממה כדאי להמנע?

מה זה קידום אתרים

קידום הוא הפעולה של הובלת התוכן למקום גבוה כמה שיותר בדירוג מנוע החיפוש.

לפי מחקרים שנעשו ע"י חברות כמו Moz, בשנים האחרונות, כ-92% מהחיפושים בגוגל מסתיימים בעמוד הראשון ואחוזים בודדים בלבד ניגשים לתוצאות החיפוש בעמודים הבאים. זה בא להדגיש את החשיבות של הופעה בעמוד הראשון ואף במקומות הראשונים.

ניתן לעשות זאת בשתי דרכים:

קידום אורגני (SEO): סוג כזה של קידום מורכב מכתיבת תוכן מותאם למנועי חיפוש לפי מבנה מסודר, הכולל את מילות המפתח הרצויות, כותרות מתאימות והכי חשוב – תוכן רלוונטי למשתמש. בעבר היה ניתן "לרמות" את האלגוריתם של גוגל ע"י שימוש מופרז במילות מפתח. כיום, גוגל יודע להבדיל בין תוכל בעל ערך לבין ניסיון מוגזם לבצע קידום.

מרכיב נוסף בקידום אורגני הוא הלינקים שמובילים לתוכן. האלגוריתם של גוגל נועד לקדם תוכן רלוונטי ויעיל למשתמשים ולכן תוכן שיש אליו הפניות רבות יותר מאתרים איכותיים, יקבל דירוג גבוה יותר. אם כך, חלק נוסף בקידום הוא יצירת שיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים וכמובן יצירת תוכן איכותי שאחרים ירצו להפנות אליו את הלינקים.

עם זאת, חשוב לזכור שכל המרכיבים חשובים במשוואה הזאת ובכל מקרה איכות התוכן עומדת במקום הראשון. 

 

 קידום ממומן (PPC): תשלום פר קליק. זאת המודל שעל פיו עובדות המודעות בגוגל למשל. כלומר, לפי הסכום שנקציב, גוגל יציג את המודעה שלנו למשתמשים רלוונטיים, אך כל עוד משתמש לא לחץ על המודעה, לא נשלם. מטרת השימוש בקידום ממומן היא הופעה בראש העמוד או לפחות בעמוד הראשון ועקיפה של מתחרים.

כמה עולה קידום אתרים?

מחיר של קידום אתרים נקבע על פי כמה גורמים:

1. האם מדובר בקידום ממומן? במידה וכן, העלות היא גם תשלום על הפרסום עצמו וגם על העבודה של בניית הקמפיין, ניסוח מודעות, אופטימיזציה ומעקב אחרי התוצאות.

2. במידה ומדובר בקידום אורגני: האם יש צורך בכתיבת מאמרים או רק התאמה שלהם לקידום? האם יש צורך בשיפור מהירות האתר?

3. כמה עמודי תוכן יש באתר או בחנות?

4. כמה מילות מפתח מקדמים וכמה תחרות יש בהן?

בהתאם להיקף העבודה, העלות יכולה לנוע מ-1000 ועד 12,000 שקלים ואף יותר.

קידום אתרים אורגני לעומת קידום ממומן

מה ההבדלים בין קידום אורגני לממומן?

עלויות

ב-PPC התשלום הוא נטו על הפרסום עצמו. ככל שהתקציב יהיה גבוה יותר (בהנחה והקמפיין בנוי נכון) נקבל יותר קליקים.

קידום אורגני יכול להתבצע ללא עלות, בתאוריה, אם בעל האתר כותב בעצמו התוכן ומייצר שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן אחרים. אבל, מדובר בתהליך ארוך הכולל שעות ארוכות מאד של מחקר מילות מפתח, כתיבת תוכן וההתאמה שלו לקידום. לכן, ניתן לפנות לכותבים מקצועיים שמתמחים בכתיבת תוכן המותאם לקידום. בסופו של דבר, אם העבודה תיעשה בצורה מקצועית זה יחסוך שעות רבות של עבודה ויביא תוצאות מהירות יותר.

 

קידום אתרים – מהירות התוצאות

מדובר בהבדל משמעותי ביותר.
קידום באמצעות מודעות בתשלום יביא תוצאה מיידית של חשיפה למשתמשים, לעומת קידום שהוא תהליך של כמה חודשים לפחות.

גיוון

קידום ממומן הוא ממוקד יותר במילות מפתח ומושגים מסויימים. בקידום אורגני לעומת זאת ניתן לכוון למגוון רחב יותר של נושאים. הכל תלוי במה אנחנו מקדמים (לקידום של מוצר יחיד למשל, כדאי להשתמש בקידום בתשלום). 

אמינות

בחלק מן המקרים, משתמשים יעדיפו דווקא ללחוץ על לינק של אתר שאינו ממומן. כביכול, אתר שנמצא בתוצאות הראשונות בפני עצמו נראה כבעל מוניטין גבוה יותר לעומת אתר שעשוי להיות אתר חדש שמפרסם בתשלום. ברור כמובן שזה לא ככה בפועל, אך מבחינה פסיכולוגית יש משתמשים שזו הגישה שלהם.

 

 

 

אז במה כדאי לבחור, קידום אתרים אורגני או ממומן?

מהניסיון שלי, הגישה הטובה ביותר להצלחה בקידום הוא דווקא שילוב של שניהם. קידום ממומן יביא תוצאות מהירות עד אשר הקידום האורגני יכנס לפעולה. בנוסף, מהקידום הממומן ניתן ללמוד רבות על העדפות המשתמשים: אילו מילות מפתח קיבלו יותר קליקים, אילו עמודים באתר הצליחו יותר. את המסקנות האלה ניתן להטמיע בקידום האורגני וכך להרוויח משני ההיבטים.

קידום אתרים אורגני לעומת קידום אתרים ממומן
סליקת אשראי לאתרים
מאמרים

סליקת אשראי לאתרים​

סליקת אשראי לאתרים אחד המרכיבים החשובים ביותר בחנויות אינטרנט היא מערכת סליקת אשראי לאתרים. בין אם מדובר באתר המוכר מוצרים פיזיים או אתר המוכר קורסים,

המשך קריאה »