5 כלים מומלצים לקידום אתרים

כתיבת תוכן וקידום אתרים יכולה להיות מתסכלת מאד אם העבודה הקשה לא מניבה תוצאות. לרוב, זה נובע משתי סיבות:

1. אי התאמת התוכן לקידום אורגני (שימוש במבנה כתיבה לא נכון, אי שימוש במילות מפתח).

2. התמקדות במילות מפתח לא נכונות (גם בפרסום ממומן). 

את הטעות הראשונה אפשר לפתור בקלות יחסית, אבל אם מתמקדים במילות מפתח לא נכונות שלא מניבות תוצאות, ככל הנראה עבדנו שעות רבות לשווא. מילות מפתח שיש בהן תחרות גבוהה מידי, או להפך, ביטויים שלא מחפשים כלל, הם מתכון לכשלון בקידום. לשם כך קיימים כלים רבים, חלקם חינמיים וחלקם לא, שכדאי להיעזר בהם לפני שמתחילים לכתוב מאמרים לקידום. ריכזנו רשימה של 5 כלים מומלצים לקידום אתרים.

בשביל מה קיימים כלים לקידום אתרים?

כלים לקידום אתרים נועדו לכמה מטרות:

– לרכז את כל המידע הרלווטי שחשוב לקידום האתר.

– להציג דירוג של מילות מפתח על פי מידת הקושי של הקידום שלהן וכמות החיפוש בחודש. כלומר, כדאיות השימוש בביטוי כזה או אחר.

– לתת רעיונות למילות מפתח מוצלחות יותר שבהן ניתן להשתמש.

אילו כלים מומלצים לקידום אתרים קיימים?

הדבר החשוב ביותר לגבי כלים לקידום אתרים שצריך לדעת הוא שכדאי להתנסות בהם טרם הרכישה. חשוב להבין כי הכלי נוח, שהשימוש בו ברור וגם שאכן יש בו תועלת לאתר שלנו. למרבה המזל, לרוב הכלים אכן יש תקופת ניסיון כלשהי או לפחות פיצ'רים שפתוחים לשימוש לכולם.

למרות המחיר הנמוך יחסית, מדובר בכלי מצויין, למתחילים ובכלל, המספק את כל הנתונים הנדרשים לניהול של קידום האתר. ניתן לנהל בו כמה פרוייקטים במקביל, בהתאם לתוכנית שרכשתם. בנוסף, הכלי מאפשר גם שלושה חיפושים ביום לגמרי בחינם.

כלי יקר יותר, אך מצויין ומכיל פיצ'רים רבים שמתאימים למתחילים וגם למתקדמים בתחום. הוא מאפשר גם שימוש מוגבל של כמה חיפושים ביממה בחינם.

התוכנית הבסיסית שלו זולה יותר מזו של Semrush, אך הוא מכיל לא פחות פיצ'רים המתאימים לשימוש שנדרש לקידום אתרים.

4. Moz - מחיר גבוה עם תמורה גבוהה

עוד כלי מצויין לקידום אתרים הוא Moz. מדובר במתחרה נוסף של הנ"ל. התוכניות בו לא זולות, אבל כמות האפשרויות גבוהה. מוז נותן גם כלים חינמיים לגמרי.

האם קיימים כלים בחינם לקידום אתרים?

5. כלים חינמיים של גוגל - תועלת גדולה בשימוש נכון

מלבד תוכניות הניסיון של הכלים האחרים, קיימת גם האופציה של שימוש ישיר בכלים הקיימים והחינמיים של גוגל. בסופו של דבר, כל הכלים שהזכרנו לוקחים את המידע מגוגל ומעבדים אותו לשימוש נוח. אבל, ניתן במקרים מסויימים להסתפק גם בכלים הקיימים של גוגל. הנה כמה אפשרויות:

1. חיפוש פשוט בגוגל:

הרעיון הוא להקיש בדפדפן את מילת המפתח הכללית שאתם רוצים לקדם (רצוי בדפדפן פרטי כך שתוצאות חיפוש קודמות שלכם לא ישנו את מילות המפתח). גוגל יציע את הביטויים הדומים שמחפשים באותו נושא וכך נקבל תמונה מסויימת של מה כדאי לקדם.

2. Google Trends:

הכלי הזה מציג את פופולאריות החיפוש של ביטויים או נושאים שונים בגוגל במהלך תקופות מוגדרות. ניתן להפיק מכך מידע רב על מה משתמשים מעוניינים לדעת כרגע ומה הם יחפשו.

3. Google Search Console

הכלי מתאים למי שיש אתר קיים שפעיל כבר כמה חודשים, כדי שיהיו בו מספיק נתוני חיפוש ומיקום בגוגל. בעזרת הכלי הזה ניתן לדעת לאילו עמודים של האתר שלכם באמת מגיעים גולשים בחיפוש אורגני וכך לדעת אילו ביטויים לחזק ובאילו חבל להשתמש.

מעוניינים בייעוץ מקצועי בנושא קידום ובניית אתרים? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור