גוגל אדסנס - מדריך למתחילים

גוגל אדסנס (Adsense) היא כלי של גוגל המאפשר הטמעה של מודעות באתרי תוכן וקבלת רווחים על בסיס קליקים. במדריך זה נפרט את כל מה שצריך לדעת כדי להצטרף לתוכנית ולהצליח בה.

כיצד נרשמים לגוגל אדסנס (Adsense)

ההרשמה לגוגל אדסנס (Adsense) מורכבת מכמה שלבים:

1.פתיחת חשבון גוגל אדסנס. באמצעות חשבון הגוגל שלכם, נכנסים ל – Google Adsense ונרשמים.

2. הטמעת הקוד הראשוני לאישור האתר. לאחר ההרשמה, תקבלו קוד ייחודי שאותו תצטרכו להטמיע ב- Header של האתר.

3 .שולחים את האתר לאישור. בשלב זה אישור האתר עובר אל הנציגים של גוגל. תהליך האישור יכול לקחת החל מכמה ימים ועד שבועות או אפילו חודשים במקרים קיצוניים. לרוב זה לוקח כשבוע שבועיים.

4. לא תמיד תקבלו אישור מיידי. ייתכן ויידרשו שינויים שונים באתר, כפי שנפרט בסעיף הבא.

 

נשמח לעזור בתהליך ההרשמה

מה התנאים כדי להתקבל לגוגל אדסנס?

הקבלה לגוגל אדנסנס היא לא מיידית ועל האתר לעמוד בכמה תנאים. חשוב לציין שגוגל מפרסמים קווים כלליים ומדריכים המסבירים את הכללים באופן ברור ונוח לשימוש אבל אין רשימה מפורשת של תנאים שצריך לעמוד בהם. 

מניסיון שלנו, אלו הם הדרישות הבסיסיות לקבלה לגוגל אדסנס:

1. האתר מכיל תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. מדובר בגורם חשוב בכל אתר אינטרנט. ניתן למצוא כאן תבניות לשימוש והסברים.

2. פרטי יצירת קשר. בכדי להבטיח שהאתר פועל באופן הוגן צריכים להיות פרטי יצירת קשר ברורים באתר, כמו טופס יצירת קשר וכתובת מייל.

3. תוכן. אין ספק שמהות של אתר אינטרנט היא לספק ערך לגולשים. לכן, חייב להיות תוכן איכותי, שימושי וכזה שבא לתת ערך למשתמש ולא רק למנועי החיפוש. התוכן צריך להיות גם איכותי וגם רחב. אתר שיש בו עמוד תוכן אחד ככל הנראה לא יאושר.

4. חווית משתמש. האתר צריך להיות מהיר ובעיצוב נוח. ניתן להניח שגוגל לא ירצו להציג את המודעות של הלקוחות שלהם באתרים עם חווית משתמש לא טובה.

5. וותק האתר. זה לא גורם מכריע, אבל ככל שהאתר וותיק יותר יש סיכוי גבוה יותר להתקבל.

 

כמה זמן לוקח להתקבל לגוגל אדסנס?

משך הזמן תלוי בכמה גורמים:

– וותק האתר. אתר חדש במיוחד לרוב לא יתקבל באופן מיידי לפרסום מודעות, כדי למנוע ספאם.

– האם האתר עונה על כל הקריטריונים שציינו בסעיף הקודם ואחרים שגוגל מגדיר? במידה ולא, עד אשר האתר לא יענה על הדרישות הוא לא יאושר. בין כל הגשה לאישור של האתר יכולים לעבור ימים ואפילו שבועות.

בשורה התחתונה, התהליך יכול לקחת בין ימים ספורים לחודשים.

איך מטעימים את המודעות באתר?

יש שתי דרכים להטעמת המודעות:

1. אופן אוטומטי ע"י גוגל, עם שליטה בכמות המודעות בכל עמוד ואפשרות לבחור עמודים לא להציג בהם מודעות. באופציה זו פשוט בוחרים דרך חשבון ה – Adsense שלכם ב – Auto Ads ואת כמות המודעות, מקישים על Apply וגוגל עושה את העבודה בשבילכם. 

היתרונות של שיטה זו היא שהאלגוריתם של גוגל יודע לבחור את המקומות הנכונים למודעות, חוסך לכם את העבודה של הטמעה ידנית ומאפשר תצוגה מקדימה של המודעות באתר.

 
2.  הטעמה ידנית.

מעתיקים את קוד המודעה הרצויה מהכלי (למשל, מודעה שמתאימה להופיע בצד המאמר, בתוך המאמר, או בראש העמוד) ומטמיעים את הקוד במקום הרצוי באתר בהתאם. נוכל לעזור לכם בתהליך במידת הצורך

היתרון בשיטה השנייה הוא יד חופשית במיקום המודעות ושליטה טובה יותר בכמות. אבל במידה ומדובר באתר עם עמודים רבים זו יכולה להיות עבודה מתסכלת מאד (אלא אם עובדים עם טמפלייט).

כמה ניתן להרוויח מ- Adsense?

הרווח במסגרת גוגל אדסנס מבוסס על בעיקר על קליקים אבל גם על צפיות, אם כי בצפיות בלבד התשלום נמוך בהרבה, מהסיבה שהמפרסמים בגוגל משלמים על קליקים בלבד. 

התשלום פר קליק נע בין 10 סנט ועשוי להגיע גם ל-16 דולר. זה תלוי בסופו של דבר בכמה המפרסם הסכים לשלם פר קליק ומכאן ייגזר התשלום שתקבלו על אותו קליק (התשלום על הצפיות נמוך בהרבה ולעתים אף לא משמעותי בכלל) . 

לצורך הדוגמא, בשנת 2021 בארה"ב, מודעות בנושאים מסויימים, כמו למשל תחום הביטוח , הניבו רווח של כ-16$ פר קליק. מודעות של עורכי דין הניבו רווח של 4-5 דולרים. אבל חשוב לזכור שהממוצע נמוך בהרבה.

בנוסף, כדאי לזכור שהקליק עשוי לקרות רק במידה ויש מספיק מבקרים באתר – ולכן כדאי לכתוב על נושאים שיש סיכוי גבוה שתהיה בהם התעניינות. עוד דבר שמשפיע על הרווח הם חוסמי הפרסומות. בחלק גדול מהדפדפנים מותקנים חוסמי הפרסומות, מה שמוריד את הרווח באופן משמעותי. 

 

ניתן לעשות חישוב פשוט לקבלת סדר גודל של רווח:

אם התשלום על המודעה שתופיע באתר שלנו הוא 10 סנט, עבור 1000 קליקים בחודש נרוויח 100 דולר. אבל, בשביל לקבל 1000 קליקים, נצטרך כניסות רבות הרבה יותר בחודש, כי לא קיים מצב שבו כל מי שנכנס לאתר לוחץ על פרסומת. גם מצב אופטימי שבו 10% מהמבקרים אכן יבחרו ללחוץ על מודעה, נצטרך לפחות 10,000 מבקרים באתר כדי להרוויח 100 דולר.

לכן, חשוב להבין שאלא אם יש מאות אלפי מבקרים באתר, הוא לא יחליף את המשכורת החודשית. מה שכן ניתן לעשות הוא למצוא דרכים אחרות להרוויח כסף מהאתר (אפיליאציות, מכירת מוצרים שונים, שיתופי פעולה).

כיצד מקבלים את התשלום?

לאחר תהליך אימות פשוט של חשבון הבנק, הכסף מועבר לשם לפי סכום מינימלי לתשלום שניתן לקבוע. בכל מקרה המינימום לתשלום הוא 400 שקלים.

גוגל אדסנס - מדריך למתחילים
מאמרים

מחשוב ענן לעסקים

בתור בעלי עסק בשנת 2024, אתם כנראה כבר יודעים כמה מהותי להשתמש בפיתוחים הטכנולוגיים השונים בכדי להקל על לים, על עובדיכם ולייעל את התפקוד הכללי

המשך קריאה »
בניית אתרים
מאמרים

בניית אתרים

כיום כמעט ואין יותר עסקים שאין להם אתר אינטרנט. החל מחנות צעצועים, סוכנות תיווך ועד חברות ענק. נוכחות אינטרנטית הכרחית לקיומו של העסק, לקשר עם הלקוחות ולשווק. בניית אתרים זה שוק רווי מעצבים, מתכנתים, כותבי תוכן ומקדמי אתרים.

המשך קריאה »