קרדיט לתמונות PIXABAY

להיות במקום הראשון בגוגל שווה מאד לכל חברה מבחינה שיווקית, במיוחד כאשר היא מעוניינת למתג את עצמה ולהעלות מודעות למוצריה או לשירותיה השונים. על אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק חדש. אז איך מגיעים למטרה? ההמלצה הכללית היא להתקשר עם חברת דיגיטל מקצועית בתחום קידום אתרים באינטרנט שתדע באמצעות ניסיונה ואיכות כוח האדם שלה להשתמש בכל אותם כלים אשר מסייעים באופטימיזציה למנועי החיפוש לטובת האתר אותו אתם רוצים לקדם. זאת בנוסף לבדיקות ידניות קפדניות הנעשות מול הנחיות עדכניות של גוגל. איך בוחרים חברת קידום אתרים באינטרנט, מה מאפיין אותה ומה חשוב לבדוק לפני שמצטרפים לשורותיה? כל התשובות לפניכם.

 מה מאפיין את החברה הטובה ביותר עבורכם?

ישנם מספר מאפיינים אשר ניתן לבחון על פיהן את רמת חברות קידום האתרים ואת מידת התאמתה עבורכם:

  1. כנות ושקיפות – כמה מהלקוחות באמת יודעים מה הנתונים שחברת הקידום מספקת להם? כנראה שלא הרבה.

ודאי תצפו מהחברה שתהיה ישרה, כנה ומדויקת לגבי מה שהיא עושה, תוך שהיא מספקת הסבר מפורט וברור לגבי הנעשה בתהליך, לרבות הערכת ביצועים. אחרת – איך תדעו שהיא עומדת ביעדים והבטחותיה?

תדעו שהחברה היא אמינה בין היתר כאשר ייאמר לכם מה אפשר לעשות וישים ומה לא, תוך מתן רציונל. חברה שכזו לא תבטיח דירוגי חיפוש ספציפיים, לא תשתמש בשפה מורכבת ובהסברים מתוחכמים, אלא אנשיה יסבירו לכם בבירור כיצד הם עומדים לשרת אתכם, למה אתם יכולים לצפות, ואפילו באילו מדדי ביצועים מרכזיים הם ישתמשו כדי לבדוק ולמדוד את התוצאות בצורה הטובה ביותר.

  • תוצאות ריאליות – אין שום דרך עבור חברת אופטימיזציה להבטיח שבעבור ביטוי מסוים תגיעו למקום ה 1. העולם דינמי וקצב הדברים באינטרנט משתנה בקצב מסחרר. אם אתם שומעים מישהו שמבטיח זאת, היזהרו, מכיוון שהוא סביר להניח יהיה חסר ניסיון וידע או שישתמש במניפולציות שונות שגוגל פחות יאהב כדי להביא לתוצאות מהירות – מה שבהמשך הדרך יוכל לפגוע באתר ובמקרים מסוימים אף להוריד אותו מתצוגה בגוגל.

אין זה אומר שגורמי מקצוע איכותיים, בעזרת בחינה מעמיקה של דברים וכן ניתוח יסודי של ביטויי מפתח לבחירה וניתוח מתחרים נכון, לא יוכלו למצוא את הדרכים להביא לשיפור מהיר בדירוגים בגוגל, גם בתחומים סופר תחרותיים, תוך שימוש במתודולוגיות עבודה וטכניקות כהלכה.

  • מתן עדכונים ודוחות שוטפים – ניסיונה של החברה חייב להגיע עם תובנות אנליטיות וטכניות. החברות הטובות ביותר מצליחות לנתח את הנתונים והמספרים באופן שיקל עליהם להתוות ולקבל החלטות אסטרטגיות. זאת ועוד, על החברה להשתמש במגוון כלים שונים הקיימים לרשותה כדי להשיג את המטרה הנכספת.

חברת קידום שסומכת על עצמה, תציג באופן שוטף את התוצאות שהתקבלו באמצעות הוכחות סטטיסטיות וניתוח אנליטי. כך למשל אם החברה אומרת שהיא מתכוונת לשפר את הנראות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, היא תידרש להציג דוח (חודשי או רבעוני) שיסכם את הנתונים הללו, תוך מתן המלצות ותובנות שיווקיות רלוונטיות.

בנוסף, ישנם דוחות נוספים תקופתיים, המתמקדים בין היתר בהשוואת דירוגי ביטויים בין תקופות, פילוח קהלי יעד, ניתוח תנועת גולשים ובהמרות, לצד הסקת מסקנות.

  • היענות לדרישותיכם – לכל לקוח ולכל אתר דרישות משלו. יש הרבה חברות קידום אתרים שנראות גדולות ומקצועיות, אולם הן למעשה עסק של עובד אחד, ולעיתים אף מתלמד.

כדי לקבוע האם החברה הינה טובה עבורכם יש לבדוק את מאפיין ההיענות. בדקו האם לחברה יש מגוון שיטות ליצירת קשר (כולל מספר טלפון, וואטסאפ וכו') או שהם יוצרים איתכם קשר באופן מהיר ויעיל, כבר בתהליך המכירה וההצטרפות.

מה חשוב לבדוק בחברת קידום אתרים?

לחברה לקידום בגוגל שכל העובדים בה בעלי ניסיון עם עדכוני האלגוריתמים הרבים שחלו במהלך השנים, סבירות גבוהה יותר שתדע לשנות ולהסתגל לשינויים נוספים שנעשים באופן תדיר.

בנוסף למה שכבר ציינו, הפרמטרים החשובים ביותר שיש לבדוק הם איכות ההון האנושי שלה ויכולתה להשתמש בכלים השונים בצורה נכונה כדי להביא אתכם לדף התוצאות הראשון בגוגל. כפי שכבר ציינו, ניסיון האנשים וההסתמכות על כוח אדם איכותי וטוב הינו משמעותי במיוחד מכיוון שתעשיית ה-SEO השתנתה רבות במהלך השנים האחרונות.

כל עוד התהליך נעשה כמו שצריך ובצורה אתית והגולש מקבל ערך מוסף מהאתר, לצד תוכן רלוונטי לשאילתא שחיפש בגוגל, כל עדכון עתידי שיהיה מגוגל , סביר שלא יפגע בביצועים של האתר ובתנועת הגולשים.

שימו לב שהאסטרטגיה המסופקת על ידי החברה צריכה להיות מותאמת באופן אישי וספציפי לצרכיכם, אך לא נובעת בהכרח מטרנד או אופנה חולפת. במילים אחרות, תכנון מילות המפתח, בחירת וכתיבת התוכן ואופן העלאת המודעות לעסק צריכה להיות בין היתר, בהתאם לדרישות האתר, המצב הקיים בשוק, סוגי המוצרים המקודמים וקהל יעד של העסק.

חברות חסרות ניסיון המסתמכות על כלים מיושנים או פשוטים, שאינם מצליחים לייצר מילות מפתח וביטויים מדויקים, לא יצליחו לשפר את התוצאות ואת נראות האתר כפי שמצופה.

חברה מיומנת לא רק שתעשה עבודה הרבה יותר טובה בזיהוי מילות המפתח, אלא גם תטמיע אותן באתר בצורה מיטבית, כדי שהתוצאות במנוע החיפוש לא יאחרו להגיע. לכן בשורה התחתונה עליכם לשים לב לעובדי החברה, לניסיון שהם מביאים עימם, למגוון הכלים שהם מציעים לכם ולמאפיינים בסיסים כמו יושר, כנות, הבטחות ריאליות ומקצועיות.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *